סידרה- אוכל מהנשמה

שם הפרויקט: אוכל מהנשמה

ממתי הפרויקט? 
את העבודה הראשונה "זוג פלפלים" ציירתי לפני שנה ומאז עברו הרבה מים ומחשבות.
העבודה השנייה "הרימון" נעשתה לפני שלושה חודשים. מיד אחרי ה"רימון" לפי הסדר עבדתי על "עוגת ברבי", "תות" ו"כרוב".

 

קצת על תהליך היצירה-
היצירה נמצאת שם תמיד, בראש שלי, בעיניים, בידיים ובלב עוד לפני שהמכחול נפגש עם הבד. הבחירה איך להסתכל על דברים היא מהות היצירה בעיניי עוד לפני שנוצרה כמשהו ממשי שניתן לתרגם אותו לטכניקה, כמות וצבע. לפני הכל, הפרויקט נוצר מהסתכלות על האסתטיקה שבמזון עוד משלב ההכנה כחומר גלם ועד השנייה לפני שנכנס לפה ומקיים את המהות שלו הפיסית בקיום שלנו.
בזמן שלא התאפשר לי להתפנות למכחולים, מצאתי את המצלמה מחליפה אותם ואת המטבח נותן ליצירתיות שלי לעוף. החלפתי את האקריליק בתבלינים והמצלמה החליפה את ה- Sketch book. מזון יכול לתת מענה פיסי לגוף לצורך קיום, אבל החלק הגדול שלו זה מה שהוא נותן לנפש.




המדיומים מהם הפרויקט עשוי- 
אקריליק על עץ ממוחזר וגם אקריליק על בד.
"זוג הפלפלים" אקריליק על משטח עץ ממוחזר. "הרימון", "התות", "עוגת הברבי" וה"כרוב" אקריליק על קנבאס, כשבעבודות "עוגת הברבי" וה"כרוב" יש שילוב של טכניקת הדבקה והעתקה.

הבחירה במדיום/ הטכניקה-
אקריליק מאפשר לי עבודה בשכבות. שכבת הבסיס והכנת הבד לציור חשובה לי מאוד. אני מארגנת לי סביבה לנושא שלי ורק אז מתחילה לעבוד.

מחקר-
את היחס שלי ושל הצופה למזון, כצורך קיומי וכצורך רגשי מלווה בתאווה וחשק.

נושא של הפרויקט-
כשאני מגישה מזון אני שמה דגש על אופן ארגון המזון והאסתטיקה שנוצרת על הצלחת על מנת ליצור רגש ותחושה אצל הסועד.
בפרויקט זה אני מציגה פרזנטציה של מזון על בד הציור לא כאובייקט טבע דומם, אלא כאובייקט בעל תכונות אנושיות המעוררות רגשות ותחושות אצל הצופה. לדוגמא, הרגע הזה בו הצופה שוכח שהוא מביט במזון ונפגש עם הזוג שנמצא על הבד.


תיאור התחלת העבודה על הפרויקט- 
הפרויקט התחיל אצלי במטבח, בעדשת המצלמה ורק אחר כך עבר תהליך של עיבוד והכלה.
אני מתחילה את העבודה בהכנת רקע ותשתית עליה אני בונה את האובייקט, למעשה תהליך המזכיר עבודה גראפית בשכבות הנבנית במחשב. אני עובדת בתהליך של שכבות מהכלל לפרט, מהרקע לפרונט. הייצוג של האובייקט על הבד מתקבל כאלמנט גראפי עם דגש על קו מתאר ברור שקשה לפספס עם צבעים עזים שמבדילים את האובייקט מהרקע.

מקור השראה לפרויקט-
החיפוש אחרי המזון שיעשה לי טוב פיסית ותהליך שינוי תזונתי שעברתי במהלך כמה שנים הכניס למטבח שלי המון אהבה למזון הבסיסי והלא משומר.

הסיפור שהעבודה מספרת-
הפרויקט עוסק באוכל שתפקידו בהחלט לא רק הזנה,אלא גם כצורך נפשי שמוציא מאיתנו את מה שבליבנו. האוכל בודק את היחסים בינינו לבינו. אוכל כאלמנט חושני, מפתה ומזמין ולפעמים אפילו דוחה.
בסדרה חמש עבודות: "זוג פלפלים", "רימון", "עוגת הברבי", "תות" ו"כרוב".
ב"זוג הפלפלים" יש יחס אינטימי המון חושניות ואהבה, ב"רימון" יש הקרבה, ממש "זירת רצח" וב"עוגת הברבי" יש קבלה של סטיגמות ישנות וניסיון לקבל גם את הפיתוי באהבה. העבודה על ה"תות" היפה והמושלם בסביבה קצת צורמת עם ורוד שלא נותן מנוחה לעיניים והכרוב שלרגע מבלבל אותנו ומאפשר לנו לבדוק איזו שכבה כבר קילפנו. האוכל נהפך לאנושי ומקבל על עצמו את ההאנשה שאני יצרתי עבורו.


















הפרויקט הוצג במסגרת 'הגלריה בחמישי' הגלריה הווירטואלית של קבוצת הפייסבוק הרזידנסי - לתהליכי יצירה שאוצרת ומנהלת מרב שין בן-אלון Merav Shinn Ben-Alon


https://www.instagram.com/hagit_bys

https://www.facebook.com/HagitBenYakarShechter






הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.